Lach en een traan

Reeuwijk 1 degradeert na verlies
Voor Rijnsoever 2 stond in Katwijk niets meer op het spel in de wedstrijd tegen Reeuwijk 1. De Reeuwijkers hadden een minimale kans om zich te handhaven, maar dan moest er maximaal gewonnen worden. Dat zat er al direct niet meer in. Cees, André en Dennis waren in deze wedstrijd zes partijen achter elkaar niet in de buurt van een verrassing. Pas in de zevende partij wist Cees de Reeuwijkse eer te redden door in vier games de stand op 6-1 te brengen. Dat daarna André de stand nog op 7-2 wist te brengen kon de pijn nauwelijks verzachten. De eindstand werd bepaald op 8-2 voor Rijnsoever, waarmee Reeuwijk 1 laatste blijft in West 2D met 28 punten uit 10 wedstrijden en degradatie een feit is.

Reeuwijk duo 1 knap tweede
Jeroen en Dave speelden vrijdagavond tegen het al gedegradeerde De Treffers. Lijstaanvoerder Reflex uit Leiden speelde uit tegen Rijnsoever. Reflex zou 2 punten moeten pakken om kampioen te worden, gesteld dat Reeuwijk met 5-0 zou winnen van De Treffers. Voor die opgave stonden de Reeuwijkers dan ook om zicht op het kampioenschap te houden. De start was voortvarend. Dave en Jeroen wonnen beiden hun eerste partij vier games en pakten daarna nog de dubbel in drie games. Daarna maakte Dave het spannend door drie games telkens met minimaal verschil te verliezen. Jeroen hield de hoop levend door in drie games te winnen. Geen 5-0 maar 4-1 dus. Vraag was wat Reflex zou doen. Mochten de Leidenaren verliezen en dat met 5-0, dan zou het alsnog feest zijn in Reeuwijk. Reflex verloor, dat dan weer wel, maar wist het verlies tot 3-2 te beperken. Genoeg voor het kampioenschap van Reflex. Voor nummer twee Reeuwijk rest de promotie/degradatiewedstrijd aansluitend op het seizoen.

Kleine kans wordt bijzonder kleine kans
Reeuwijk 2 moest met 0-10 winnen van Rijnsoever en dan hopen dat Avanti 6 bij Sassem niet verder zou komen dan een 5-5 gelijkspel. Dan zouden de Reeuwijkers puntgelijk eindigen met Avanti en zouden de onderlinge uitslagen de doorslag geven. En daar was Reeuwijk zowel uit als thuis de sterkere ploeg en zou kampioen worden. Martin en Karin begonnen sterk. Ook de dubbel, waarin Martin en Gerard O. achter de tafel stonden, was een prooi voor de Reeuwijkers. Met 1-3 werden daarna de volgende partijen verloren, waardoor Rijnsoever al snel met 4-3 voor stand. LJ wist daarna de stand weer gelijk te trekken, waarna Karin hard in het zand beet. Martin bepaalde de einstand op 5-5, waarmee de Reeuwijkers niet tevreden waren, maar toch tevreden moeten zijn. Mocht Avanti puntloos verliezen komende week, dan kan alsnog de vlag uit aan de Overtoom 8a. Anders resteert voor Reeuwijk 2 een tweede plaats met een promotie/degradatiewedstrijd aansluitend op het seizoen.

Reeuwijk 3 wint van kampioenskandidaat
Waren het zenuwen, was het onderschatting van de kant van ISV of had Reeuwijk 3 een opleving aan het eind van het voorjaarseizoen in de 5e klasse? Linksom of rechtsom, de Gouwenaren zullen stevig de pest in hebben nu zij met 6-4 onderuit gingen bij een sterk spelend Reeuwijk 3. Jaap, Joop L en Norbert waren niet van plan om ISV zomaar kampioen te laten worden. Dat is de Reeuwijkse eer toch te na. Jaap startte met een spannende winst in vier games. Joop en Norbert gingen vervolgen elk in vier games onderuit. In de dubbel trokken de Reeuwijkers de stand weer gelijk door opnieuw een nipte winst in vier games voor Jaap en Norbert. De Reeuwijkers boekten vervolgens drie partijen op rij bij, waarbij Jaap en Norbert het niet cadeau kregen met elk winst in vijf games. Norbert wist ook zijn laatste partij te winnen, waardoor de einduitslag op 6-4 voor Reeuwijk 3 werd bepaald. Reeuwijk 3 eindigt de voorjaarscompetitie op de laatste plaats met 33 punten uit 8 wedstrijden en degradeert uit de vijfde klasse.

Reeuwijk duo 2 handhaaft zich ondanks nederlaag
Johan en Bas hadden nog één punt nodig en dat was nog lastig genoeg. Binnen korte tijd stonden ze tegen Reflex met 0-3 achter. Maar toen brak Johan de ban en pakte in vijf games het eerste en benodigde punt. Daarna deed Bas dat nog eens dunnetjes over en pakte eveneens in vijf games een punt. Reeuwijk duo 2 –  Reflex 2: 2-3. Reeuwijk duo 2 eindigt in West 3K op een veilige vierde plaats.

Duo 3 met opgeheven hoofd achter de tafel vandaan
Een klasse hoger spelen en dan merken dat het niveauverschil wel degelijk aanwezig is, dat kan pittig aankomen. Maar Caroline, Gerben, Anita en Jako hebben zich dapper geweerd op 4e klasse niveau. Vooral Gerben liet zich van zijn beste kant zien. Zo ook in de laatste wedstrijd tegen IJsselvogels uit Moordrecht. De eerste partij was direct voor hem. Teamgenoot Jako kwam net terug van een langdurige blessure en kwam ritme en vastheid tekort. Toch kon je aan zijn laatste partij zien dat het steeds beter ging. Al met al een avond waarbij, ondanks de nederlaag van 1-4, Reeuwijk duo 3 met opgeheven hoofd de 4e klasse kan verlaten.